Thursday 27 November 2008

Οι Εποχές των Μοντέρνων,Από τον Μονέ στον Ύβ Κλάιν

Η έκθεση συγκεντρώνει 51 κορυφαίους Ευρωπαίους καλλιτέχνες.Διαρθρώνεται και ερμηνεύεται μέσα από τρεις βασικές ενότητες που ανταποκρίνονται σε τρεις ιστορικές περιόδους (κινήματα) της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης.

Πιο συγκεκριμένα,περιλαμβάνονται οι πρωτοπορίες των δεκαετιών 1920-1930, (Ντανταισμός, Σουρεαλισμός, Κυβισμός), η Άμορφη τέχνη (Art Informel) και η Λυρική αφαίρεση (Abstraction Lyrique) των δεκαετιών 1940-1950 και οι ριζοσπαστικοί ρεαλισμοί της δεκαετίας του 1960 με βασικά κινήματα τον Nouveau Realisme και την Figuration Narrative.

Οι καλλιτέχνες, εντασσόμενοι σε διαφορετικά κινήματα έχουν ένα τουλάχιστον σημείο σύγκλισης: υπερβαίνοντας τα δεδομένα αισθητικά στερεότυπα και τα επιβεβλημένα μορφολογικά χαρακτηριστικά του έργου τέχνης,τάσσονται υπέρ της αρχής της νεωτερικότητας.

Από τον Claude Monet, τον Pablo Picasso, τον Victor Brauner, τον Max Ernst, και τον Lucio Fontana, από τον Julio Gonzalez, τον Josef Albers, τον Jean Arp τον Alexander Calder, τον Fernard Leger, τον Francis Picabia, τον Jean Dubuffet, τον André Masson, τον Juan Miro, έως τον Yves Klein, τον Arman, τον Marcial Raysse και τον Erro, οι καλλιτέχνες της έκθεσης «παραβιάζουν» τους παραδοσιακούς κανόνες υπέρ της αυτοδυναμίας του ζωγραφικού γεγονότος, και την εξερεύνηση νέων υφολογικών στοιχείων (αποδόμηση της φόρμας, κολάζ, ready made, ζωγραφικός λυρισμός, ιδεαλιστική γεωμετρικότητα, αντιρρεαλιστική ή φανταστική μέθοδος αναπαράστασης, παραμόρφωση, οικειοποίηση και διαχείριση της πραγματικότητας).

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη,Αθήνα
(Βασ.Σοφίας 9 & Μέριλιν 1,τηλ. 210-3611206)
Διάρκεια έκθεσης: 28/11/2008-22/2/2009
Δε.,Τε.,Σα.,Κυ.:10:00-18:00
Πε.,Πα.:10:00-22:00
Τρ.:κλειστά

πηγή goculture


Tuesday 25 November 2008

ΣΚΑΪ - "Υπερκατασκευές"

Την κατασκευή του ξενοδοχείου Burj Al Arab,που έσωσε τη χώρα από την οικονομική κατάρρευση καθώς μεταμόρφωσε το Dubai -το οποίο ερχόταν αντιμέτωπο με το φάσμα της έλλειψης
πετρελαίου- σε τουριστικό προορισμό,παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ της Granada,που θα προβληθεί από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου,στις 23:00.

Μια ομάδα αρχιτεκτόνων ανέλαβε λίγο πρίν από το 2000 να κατασκευάσει το πρώτο τεχνητό νησί στη Μέση Ανατολή,όπου θα ορθωνόταν το υψηλότερο αίθριο και ένα από τα εντυπωσιακότερα ξενοδοχεία στον κόσμο..
Η συνέχεια επί της οθόνης.



πηγή Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Monday 24 November 2008

Εκκλησία "ακορντεόν"

Το παρεκκλήσι αυτό βρίσκεται στην Ελβετία στο χωρίο St.Loup.Είναι μια προσωρινή κατασκευή που θα παραμείνει στο χώρο για 18 μήνες.Ολοκληρώθηκε φέτος το καλοκαίρι.

Ο σχεδιασμός ανατέθηκε στο αρχιτεκτονικό γραφείο Localararchitecture και τον Danilo Mondada.Oι Localararchitecture έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις ξύλινες κατασκευές,αναζητώντας συνεχώς νέες κατασκευαστικές μεθόδους και εφαρμογές.

Στην περίπτωση αυτή οι αρχιτέκτονες ζήτησαν τη συνδρομή ενός εργαστηρίου του πανεπιστημίου της Λωζάνης,που ειδικεύεται σε κατασκευές με πτυχώσεις.Η ομάδα ανέπτυξε μια δομή με ξύλινα πάνελ με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού.Διάφανα πλαστικά πάνελ έχουν χρησιμοποιηθεί στην πρόσθια και οπίσθια όψη της εκκλησίας,επιτρέπωντας στο φώς να εισβάλλει στο εσωτερικό της.

Το παρεκκλήσι στο St.Loup είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας κατασκευή που συνδυάζει design και δομική ανάλυση βασισμένη σε υπολογιστή,για τη δημιουργία νέων γεωμετρικών μορφών.

'Ενα ακόμα λαμπρό παράδειγμα σύγχρονης αρχιτεκτονικής για χώρους λατρείας.

Περισσότερα εδώ www.archdaily.com

Sunday 23 November 2008

ULI Artemide

Η ιταλική εταιρεία Artemide παρουσίασε φέτος στη Φρανκφούρτη τη νέα συλλογή της Artemide Architectural για το 2008.

Μεταξύ άλλων,παρουσιάστηκαν και τα φωτιστικά ULI δια χειρός Michel Tortel.

Η σειρά αποτελείται από τρία φωτιστικά που αντιστοιχούν στα γράμματα U L και I.
Κατασκευασμένα από αλουμίνιο σε λευκό χρώμα με δυνατότητα τοποθέτησης είτε οριζόντια είτε κάθετα.

Περισσότερα εδώ www.artemide.com

Dharma lounge

Stand
Forget
Breathe
Acknowledge
Observe

..είναι το μήνυμα που κουβαλάει πάνω της η καρέκλα Dharma lounge,της Palette Industries.

Μπορεί η ιδέα της χρήσης της εκτύπωσης σε κατασκευές και αντικείμενα να μην είναι κάτι νέο αλλά η εκτέλεσή της στην συγκεκριμένη καρέκλα είναι επιτυχημένη.

Παρουσιάστηκε στο Toronto Interior Design Show φέτος και έχουν κατασκευαστεί ήδη τα πρώτα 100 αριθμημένα κομμάτια.

Από τη συλλογή των Palette Industries ξεχωρήσαμε επίσης τα pizzico espresso cups.

Περισσότερα εδώ www.paletteindustries.com

πηγή yanko

Plasticamente

Το περίπτερο "Plasticamente" παρουσιάστηκε στην ιταλική έκθεση Ecomondo στο Rimini,νωρίτερα αυτό το μήνα.Σχεδιάστηκε από τον Riccardo Giovanetti για την παρουσίαση του νέου καρτούν της Disney,Trilli.

Πρόκειται για έναν ήρωα με οικολογικές ευαισθησίες.Γι'αυτό και στο εσωτερικό του περιπτέρου διμορφώθηκε μια έκθεση αφιερωμένη στα παιδιά-και όχι μόνο-που προτρέπει τους επισκέπτες της να ανακαλύψουν τις ιδιότητες του πλαστικού και τις δυνατότητες που προσφέρονται από την ανακύκλωσή του.

Ο σχεδιασμός του περιπτέρου είναι μια ισορροπία ανάμεσα στη διαφάνεια της αρχιτεκτονικής,την ορατότητα της εσωτερικής έκθεσης από απόσταση αλλά και της απομόνωσης για να βιώσει κανείς απερίσπαστος την επίσκεψή του σε αυτό.

Η δομή του απότελείται από εκατοντάδες λευκούς πλαστικούς δίσκους και παραπέμπει σε μοριακές δομές πολυμερών..Μια κλειστή αλλά και ανοικτή κατασκευή που παρά τις διαστάσεις της μοιάζει ανάλαφρη και σαν να αναπνέει κατα κάποιον τρόπο..
(Plasticamente:πλαστικά ή plastica-mente:πλαστικός νούς...ο καθένας το ερμηνεύει όπως θέλει)

Το περίπτερο θα ταξιδέψει σε δίαφορες πόλεις τους επόμενους μήνες,στα πλαίσια της προώθησης της νέας ταινίας.

πηγή frame

Saturday 22 November 2008

Κυκλικές σκιές

Ο χώρος αυτός σχεδιάστηκε από τους Ι29 με την υπογραφή του αρχιτέκτονα Eckhardt en Leeuwenstein,για την All Capital.
Κομψότητα,πολυτέλεια,φαντασία χωρίς δίαθεση "φλυαρίας"..

Ιδιαίτερη εντύπωση κάνουν τα φωτιστικά ημικυκλικά καπέλα σε μαύρο και χρυσό και οι "σκιές" που τα συνοδεύουν στη μοκέτα,την επένδυση του τοίχου και την επιφάνεια του τραπεζιού.

Ωραία ιδέα και εκτέλεση.

(Με μια μικρή ένσταση για τις κάθετες γραμμές τραπεζιού και καρεκλών..)

πηγή totonko

Σπίτι "κοχύλι"

Η κατοικία αυτή σχεδιάστηκε από τους Artechnic,με επικεφαλή τον Kotaro Ide,και βρίσκεται στην περιοχή Karuizawa,της Ιαπωνίας.

Πρόκειται για εξοχική κατοικία σε ορεινή περιοχή,με πυκνή βλάστηση.Το μεγάλο υψόμετρο,οι χαμηλές θερμοκρασίες και τα υψηλά επίπεδα υυγρασίας ελήφθησαν σοβαρά υπόψη στη μελέτη του σπιτιού.Οι αρχιτέκτονες επέλεξαν το τσιμέντο αλλά με ειδική μονωτική επεξεργασία ούτως ώστε το κτίριο να μην είναι εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες και να μειωθούν οι φθορές σε βάθος χρόνου.

Αρχικός στόχος των αρχιτεκτόνων ήταν να σχεδιάσουν μια βίλλα γύρω από ένα έλατο που είχε κεντρική θέση στην έκταση.Σκέφτηκαν ένα σχέδιο σε σχήμα κοχυλιού,με επιφάνειες κυρτές και τρισδιάστατες.
Η τομή του σε σχήμα C θα κύκλωνε το έλατο, ενώ η κάτοψη θα είχε σχήμα J.Μετά από επανεξέταση των δεδομένων και ιδιαιτέρως του διατιθέμενου budget και των μεθόδων κατασκευής κατέληξαν σε μια κατασκευή σε σχήμα κοχυλιού με επιφάνειες κυρτές αλλά δισδιάστατες.Η δομή σε σχήμα J δημιουργείται από δυο κυλινδρικούς οβάλ όγκους,διαφορετικών διαστάσεων με καμπύλο περίγραμμα.


















Η κατοικία είναι σε δύο επίπεδα.Στο υψηλότερο τμήμα του οβάλ κτιρίου οι τοίχοι μετρούν 35εκ. πλάτος το οποίο μάλιστα αυξάνεται σταδιάκα και φτάνει τα 75εκ.-και στις δύο πλευρές- προκειμένου να ικανοποιηθούν κατασκευαστικές παράμετροι.Το πάτωμα βρίσκεται στα 45εκ. από το έδαφος,με το χαμηλότερο τμήμα του "κοχυλιού" να εκτείνεται προς τον εξωτερικό χώρο,στηρίζοντας μια ταράτσα στο ίδιο ύψος.
Κάθε σχεδιαστική λεπτομέρεια εξυπηρετεί τόσο την αισθητική όσο και τη λειτουργικότητα.

Μια κατοικία-γλυπτό με μια παράξενη αρμονία ανάμεσα στο φυσικό και το φουτουριστικό.


πηγή domus

Friday 21 November 2008

Άτλας της Αρχιτεκτονικής του 21ου αιώνα

Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Phaidon,ένας τόμος αφιερωμένος στην αρχιτεκτονική του 21ου αιώνα.

Στις 812 σελίδες του,παρουσιάζονται 1.037 αρχιτεκτονικά έργα από όλο τον κόσμο που δημιουργήθηκαν από το 2000 και μετά.

Τα κτίρια είναι χωρισμένα σε 6 γεωγραφικές ενότητες.Παρουσιάζονται αναλυτικά με σχέδια,φωτογραφίες και σχετικά περιγραφικά κείμενα.

Παραθέτονται επίσης πληροφορίες για το έργο του κάθε αρχιτέκτονα ενώ μπορεί κανείς εύκολα να ανατρέξει και σε άλλα έργα του,που ενδεχομένως εμπεριέχονται στο βιβλίο.

Thursday 20 November 2008

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ «ΜΑΝΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ, Ο ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ»

«Ο ταξιδιώτης της μνήμης», η έκθεση που είναι αφιερωμένη στον Μάνο Ζαχαρία, τιμώμενο πρόσωπο του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εγκαινιάστηκε την Τρίτη 18 Νοεμβρίου, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης. Φωτογραφικά έργα, αποτυπώματα μιας μεγάλης κινηματογραφικής πορείας που στο μεγαλύτερο μέρος της, εξελίχθηκε εκτός Ελλάδας, αποκαλύπτουν τον Μάνο Ζαχαρία, τον ξενιτεμένο κινηματογραφιστή, τον πάντα σεμνό δημιουργό, τον άνθρωπο της διανόησης, αλλά και των πράξεων.

Διάρκεια : Απο την Παρασκευή 14 έως την Κυριακή 23 Νοεμβρίου.

Την έκθεση επιμελούνται η Μάριον Ιγγλέση και ο Γιώργος Νούνεσης

Ώρες λειτουργίας 10.00 – 22.00

Φωτογράφος: ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Tuesday 18 November 2008

"Corbu",Θεσσαλονίκη

Σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η Μαρία Παπαδημητρίου, από τις πλέον καταξιωμένες διεθνώς ελληνίδες σύγχρονες καλλιτέχνιδες, παρουσιάζει δείγματα της νέας της δουλειάς στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου της Θεσσαλονίκης.

Η έκθεση με τίτλο «Corbu» αποπειράται έναν σχολιασμό της νεωτερικής κουλτούρας, χρησιμοποιώντας συμβολικά τη σπουδαία φυσιογνωμία του μοντερνισμού, τον αρχιτέκτονα Λε Κορμπυζιέ (Le -Corbu-sier, εξ ου και ο τίτλος της έκθεσης).

Η Μαρία Παπαδημητρίου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας, ενώ η τέχνη της έχει παρουσιαστεί σε σημαντικές διεθνείς διοργανώσεις, όπως οι Μπιενάλε της Βενετίας και του Σάο Πάολο, και στα πλέον έγκυρα μουσεία και κέντρα τέχνης παγκοσμίως,
όπως το Reina Sofia της Μαδρίτης, το Kunsthaus Graz, το Ιδρυμα Olivetti της Ρώμης και το Ιδρυμα ΔΕΣΤΕ της Αθήνας.

Μια έκθεση γεμάτη από έργα με γεωμετρικά σχήματα και φλουό χρώματα που αποτελεί ένα φόρο τιμής σε μια γενιά δημιουργών που συνέδεσε αρχιτεκτονικές ουτοπίες με τη χειροτεχνική επιδεξιότητα.

"Corbu",Μαρία Παπαδημητρίου
Έως 8/12/2008
Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου,Θεσσαλονίκη
(Π.Π.Γερμανού 5, τηλ.2310-27598)
Δε-Τε-Σα :10:30-14:00
Τρ-Πε-Πα :10:30-14:00 & 17:30-21:00
Κυ:κλειστά

είσοδος ελεύθερη

πηγή Το Βήμα

Sunday 16 November 2008

Η Ρωσική πρωτοπορία στη Συλλογή Κωστάκη

Το μουσείο Maillol στο Παρίσι άνοιξε τις πύλες του στο κοινό, προκειμένου να επισκεφθεί την έκθεση που φέρει τον τίτλο «Η Ρωσική πρωτοπορία στη Συλλογή Κωστάκη».

H συλλογή Κωστάκη απαρτίζεται από 1275 έργα τέχνης: πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, κατασκευές, κεραμικά σημαντικών καλλιτεχνών της ρωσικής πρωτοπορίας όπως οι Kazimir Malevich, Vasilii Kandinsky, Liubov Popova, Vladimir Tatlin, Aleksandr Rodchenko, Ivan Kliun, Solomon Nikritin, Olga Rozanova, Varvara Stepanova, Nadezhda Udaltsova, Mikhail Matiushin, Gustav Klutsis.
Η συλλογή είναι αντιπροσωπευτική όλων των ρευμάτων και των τάσεων της ρωσικής πρωτοπορίας, μίας από τις πιο ενδιαφέρουσες περιόδους της παγκόσμιας τέχνης που άνθισε στις τρεις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα.
Tα 200 περίπου έργα, που θα εκτίθενται ως τις 2 Μαρτίου του 2009, καλύπτουν την περίοδο της ρωσικής τέχνης από τα τέλη του 19ου αιώνα έως και την δεκαετία του 1930.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έκθεση της ρωσικής πρωτοπορίας, που πραγματοποιείται στο Παρίσι, ύστερα από 30 χρόνια.
Η τελευταία με τον τίτλο «Paris-Moscou» είχε πραγματοποιηθεί το 1979 στο Πολιτιστικό Κέντρο Πομπιντού.Τα έργα που εκτίθενται στο Μαγιόλ ανήκουν στο Μουσείο της Θεσσαλονίκης, με την προσθήκη 8 έργων από την Γκαλερί Τρετιακόφ της Μόσχας.
Την ευθύνη της διοργάνωσης έχουν οι επιμελητές Kobry και Τσαντσάνογλου από τα μουσεία Μαγιόλ και Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα.Αναφερόμενοι στα κριτήρια επιλογής των έργων, οι συνεπιμελητές εξήγησαν στους δημοσιογράφους ότι προτίμησαν να επιλέξουν έργα καλλιτεχνών, αγνώστων στο γαλλικό κοινό, οι οποίοι δεν μετανάστευσαν στη Δύση και ειδικότερα στο Παρίσι, όπως, για παράδειγμα, ο Σαγκάλ, και των οποίων η τέχνη δεν έχει υποστεί δυτικές επιρροές.
«Από το 1934, η ρωσική πρωτοπορία των αρχών του 20ου αιώνα, υπήρξε θύμα της λογοκρισίας στη Σοβιετική Ένωση», τόνισε ο κ. Kobry και πρόσθεσε: «Στη Γαλλία έγινε ελάχιστα γνωστή από κάποια δείγματα καλλιτεχνών, που είχαν μεταναστεύσει, ξεχάσθηκε όμως παντελώς στη συνέχεια».
Οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να δουν έργα καλλιτεχνών, που χάρη στη συλλογή Κωστάκη, έγιναν διάσημοι όπως: της Λιουμπόβ Ποπόβα, του Αλεξάντρ Ρότσενκο, του Ιβάν Κλιουν, του Κασιμίρ Μαλέβικ, του Βλαντιμίρ Τατλίν, του Μιχαέλ Ματιούτσιν, αλλά και της Όλγκα Ροζάνοβα με έργο της οποίας ξεκίνησε η συλλογή Κωστάκη.

Πηγές: pathfinder, ANT1 , Υπ. Πολιτισμού


Sunday 9 November 2008

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Τάσος Σχίζας

Το εν λόγω βιβλίο διανέμεται δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφη μέσω της ιστοσελίδας www.photoeidolo.gr .
Έχει σκοπό να καλύψει όλες τις απαραίτητες γνώσεις για την αναλογική και την ψηφιακή φωτογραφία, που θα χρειαστεί ένας ερασιτέχνης ή σπουδαστής ή επαγγελματίας φωτογράφος.

για να το κατεβασετε πατήστε εδώ.


Saturday 8 November 2008

The Archive,Θεσσαλονίκη

Ένα καινοτόμο σημείο συνάντησης για τους αρχιτέκτονες της πόλης, φιλοδοξεί να προσφέρει η Carteco, με το The Archive, το πιο πρόσφατο εγχείρημα της εταιρίας, αυτή τη φορά στη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για μία βιβλιοθήκη υλικών αρχιτεκτονικών εφαρμογών και διακόσμησης, που παράλληλα θα λειτουργεί σαν αρχιτεκτονικός εκθεσιακός χώρος.

Σε ελάχιστο χώρο, όχι περισσότερο από 25 τ. μ., το The Archive συγκεντρώνει τα απαραίτητα εργαλεία που χρησιμεύουν στον αρχιτέκτονα στην υλοποίηση των project του.

Εδώ βρίσκονται, μια μεγάλη βιβλιοθήκη με καταλόγους και δείγματα υλικών της Carteco και των συνεργατών της, ενημερωμένες εκδόσεις απο Ελλάδα και εξωτερικό για αρχιτεκτονική, design και γραφιστική, τρεις i-mac, με ελεύθερη πρόσβαση στο internet καθώς και ένας προτζέκτορας συνδεδεμένος με υπολογιστή στη διάθεση του χρήστη για προγραμματισμένες παρουσιάσεις ή ελεύθερη χρήση των μελών.

Επίσης υπάρχει wifi spot με ελεύθερη πρόσβαση σε γρήγορο internet ώστε ο χρήστης να μπορεί να συνδεθεί με τον προσωπικό του υπολογιστή στον χώρο και να δουλέψει.Έχουν επίσης προβλεφθεί dock in stations για i pod ,ώστε να μπορούν να τα φορτήσουν,αλλά και να οικιοποιηθούν τον χώρο ακούγοντας την δική τους μουσική στο περιβάλλον του The Archive.

Λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση και η πρόσβαση στο χώρο γίνεται με προσωπική κάρτα εισόδου. Την κάρτα θα προμηθεύσει δωρεάν η Carteco, σε όσους δηλώσουν το ενδιαφέρον τους - και φυσικά είναι αρχιτέκτονες ή έχουν άμεση σχέση με το design.

Η καινοτόμος αυτή ιδέα είναι προϊόν της αμείωτης προσπάθειας της εταιρίας Carteco να βρίσκεται κοντά στους αρχιτέκτονες, διακοσμητές και το design community, δίνοντάς τους την αίσθηση της ελευθερίας για δημιουργία, έμπνευση, μελέτη και εργασία.

Το The Archive φιλοδοξεί να γίνει ένας δυναμικός χώρος εργασίας και συνάντησης των δημιουργικών ανθρώπων της πόλης, καθώς παράλληλα, μέσα από μια σειρά προγραμματισμένων γεγονότων στη διάρκεια του χρόνου, θα κρατά επαφή με το ελληνικό και διεθνές περιβάλλον και την επικαιρότητα, στο χώρο της αρχιτεκτονικής και του design.

Eίναι ένας πιλοτικός χώρος που ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη, αλλά σύντομα θα "δηλώσει παρουσία" και αλλού.

Ήδη, σχεδιάζεται το δεύτερο σε άμεση σχέση με το πρώτο, αυτή τη φορά στην Αθήνα.

Στον δικτυακό τόπο www.thearchive.gr μπορείτε να μάθετε περισσότερα και να στείλετε ηλεκτρονικά την αίτηση για την κάρτα σας.

THE ARCHIVE,
Μητροπόλεως 127,Θεσσαλονίκη
Φωτογραφίες εδώ www.flickr.com

πηγή lifoland

Wednesday 5 November 2008

Έκθεση Ζογγολόπουλου

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε συνεργασία με το Ίδρυμα Γ.Ζογγολόπουλου,παρουσιάζουν μια μεγάλη αναδρομική,ατομική έκθεση του μεγάλου έλληνα γλύπτη Γεωργίου Ζογγολόπουλου.

Είναι η πρώτη αναδρομική έκθεση μετά το θάνατό του(2004), που επιχειρεί να δώσει μια όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα του τόσο πλούσιου σε ευρηματικότητα και εύρος έργου του, όπως και της χαρισματικής προσωπικότητάς του.

Eκτός από τα εμβληματικά έργα της μακριάς πορείας του γλύπτη, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν για πρώτη φορά σχέδια-προσχέδια, προπλάσματα, αρχιτεκτονικές μελέτες αλλά και μια σειρά από έργα ζωγραφικής άγνωστα στο κοινό.Συγκεκριμένα παρουσιάζονται 54 γλυπτά, 28 ζωγραφικά έργα καθώς και 56 αρχιτεκτονικά σχέδια και προσχέδια γλυπτών.

Σκοπός της διοργάνωσης είναι να γίνει αντιληπτός ο ερευνητικά ανήσυχος χαρακτήρας του Ζογγολόπουλου που τον οδήγησε στη δημιουργία ενός γλυπτικού κόσμου που επηρέασε όχι μόνο την ελληνική εικαστική σκηνή αλλά και γενικότερα τον ευρωπαϊκό μοντερνισμό.

"Γιώργος Ζογγολόπουλος,1903-2004"
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
(Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, τηλ.210 7282333)
Διάρκεια έκθεσης:4/11/2008 - 31/01/2009
Ώρες λειτουργίας:Καθημερινά 10.00- 18.00

πηγή in.gr

Monday 3 November 2008

Athens Photo Festival 2008

Ο Διεθνής Μήνας Φωτογραφίας της Αθήνας εδώ και 20 χρόνια αποτελεί ένα θεσμό μαζικών εκδηλώσεων αφιερωμένων στην τέχνη της φωτογραφίας.
Πρόκειται για ένα διεθνούς εμβέλειας πολιτιστικό γεγονός που εντάσσεται σε ένα δίκτυο διεθνών φωτογραφικών διοργανώσεων καθιστώντας και την Αθήνα στο επίκεντρο της διεθνούς φωτογραφικής σκηνής.

Το εκθεσιακό πρόγραμμα του Athens Photo Festival περιλαμβάνει περισσότερες από 50 ατομικές και ομαδικές εκθέσεις,στις οποίες θα συμμετάσχουν περισσότεροι από 200 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό με εκθέσεις σε περισσότερους από 30 εκθεσιακούς χώρους της Αθήνας.Την ευθύνη της διοργάνωσης του και το συντονισμό των δράσεων έχει το Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας.

Θεματικός άξονας της φετινής διοργάνωσης είναι η λεκάνη της Μεσογείου.
Οι καλλιτέχνες προσεγγίζουν με προκλητικό και καινοτόμο τρόπο τον πολιτισμό της Μεσογείου αναδεικνύοντας τη σημασία της περιοχής και τι την κάνει τόσο ιδιαίτερη.Επικεντρώνονται στην ταυτοποίηση και ανάδειξη των πολιτισμικών, θρησκευτικών και περιβαλλοντικών ιδιαιτεροτήτων και πως επιδρούν στη δημιουργία ενός κοινού διαπολιτισμικού πλαισίου επικοινωνίας στην Μεσόγειο.

Το χθες και το σήμερα, το παλαιό και το νέο, η παράδοση συναντά τη νεωτερικότητα και ο πολιτισμός της Mεσογείου ανταμώνονται με τη σύγχρονη φωτογραφική δημιουργία. Είναι ο πολιτισμός της Μεσογείου μέσα από το φωτογραφικό φακό. Πρόκειται για ένα μωσαϊκό εικόνων, χρωμάτων, οσμών, πράξεων, ηθών και εθίμων.

Παράλληλα με τις εκθέσεις για τη Μεσόγειο, παρουσιάζονται 3 ακόμα επι μέρους εκθεσιακές ενότητες που δεν εντάσσονται στο θεματικό πλαίσιο.Πρόκειται για τις "Curatorial choices", "Galleries’ choices" και "Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι".

Περισσότερα εδώ www.hcp.gr

Sunday 2 November 2008

Κτίρια πάνω σε κτίρια

Στις αρχές του προηγούμενου αιώνα,ο μεγιστάνας των media William Radolph Hearst οραματίστηκε έναν ουρανοξύστη που θα στέγαζε το σύνολο των εκδοτικών δραστηριοτήτων του.Το όνειρό του όμως σκόνταψε στο οικονομικό κραχ της δεκαετίας του '20 και περιορίστηκε σε ένα εξαόροφο κτίριο 3.700 τ.μ στη γωνία της 57ης οδού με την 8η λεωφόρο από τον αρχιτέκτονα Joseph Urban.
Ογδόντα χρόνια μετά,ο διάσημος αρχιτέκτονας Sir Norman Foster κλήθηκε να ολοκληρώσει την αρχική ιδέα του Hearst στη Νέα Υόρκη,δημιουργώντας τον Hearst Tower.Εναν πρισματοειδή κρυστάλλινο ουρανοξύστη με μεταλλικό σκελετό.Ο Foster ήθελε να σεβαστεί το αρχικό κτίριο όμως σε καμία περίπτωση δε σκόπευε να ταυτιστεί με το στυλ του παρελθόντος.
Στόχος του ήταν να ανοίξει ένα δημιουργικό διάλογο με το παρελθόν,αντιπαραθέτοντας σε αυτό τη μοντέρνα αισθητική και τη σύγχρονη τεχνολογία.

Αντίστοιχα οι ελβετοί αρχιτέκτονες Jacques Herzog και Pierre de Meuron,για τη δημιουργία της Νέας φιλαρμονικής του Αμβούργου,αποφάσισαν να μην γκρεμίσουν την παλιά αποθήκη στις όχθες του Έλβα.
Σεβόμενοι το βιομηχανικό χαρακτήρα της περιοχής του λιμανιού,χρησιμοποιήσαν το παλίο κτίριο για να στεγάσουν τους βοηθητικούς χώρους της Φιλαρμονικής και ένα Μουσείο Μουσικής για παιδιά και να δομήσουν πάνω σε αυτό ένα εντυπωσιακό αέρινο κτίσμα 62.000 τ.μ,που,εκτός από το συναυλιακό χώρο των 2.150 ατόμων,θα στεγάσει αίθουσες συνεδρίων, ξενοδοχείο,εστιατόρια και καφέ.
Στο επίπεδο διαχωρισμόυ του παρελθόντος με το παρόν,στην οροφή δηλαδή της παλίας αποθήκης,θα διαμορφωθεί ένας μεγάλος δημόσιος χώρος που θα προσφέρει μια πρωτόγνωρη θέα προς την πόλη και το λιμάνι.
Στο δίλημμα της διαγραφής του παρελθόντος προς χάριν του νέου ή της κατά γράμμα διατήρησής του στην αρχική του μορφή,οι σύγχρονοι αρχιτέκτονες απαντούν με ένα ιδιοσυγκρασιακό mix'n'match,θεμελιώνοντας μια σχέση συνύπαρξης παρελθόντος και παρόντος.


πηγή casaviva